Elcat Citywagon 202

Kuvat Marko Myllymaa

Tällaistakín Elcat mallia on joskus tehty, tämä on tuotantosarjan viimeisin jota valmistettiin vielä vuonna 2002. Lasikatto (avautuva)  ja tilaa neljälle hengelle. Jos jollakin on myynnissä, olisin toki kiinnostunut!  Auton tekniset tiedot löydät  TÄÄLTÄ!

  • Cityvan, speed 72 km/h (45 mph), distance 70 kilometres (43.5 mi)
  • Cityvan 200, speed 80 km/h (50 mph), distance 70 kilometres (43.5 mi)
  • Cityvan 202, speed 90 km/h (56 mph), distance 80 kilometres (49.7 mi)
  • Citywagon 202, speed 88 km/h (55 mph), distance 76 kilometres (47.2 mi)
  • Kehittyneemmän sähköautoteknologian myötä on autojen huippunopeus saatu nostettua 90 kilometriin tunnissa, mikä on 10 kilometriä tunnissa enemmän kuin edellisillä Cityvan 200 ja Citywagon 200 -malleilla.

    Ajomatka yhdellä latauksella on pidentynyt aikaisempaan malliin verrattuna 10 kilometrillä ollen keskimäärin 80 kilometriä. Myös auton kiihtyvyys on parantunut.

    Parempi suorituskyky on saatu aikaan nostamalla akkujen jännitettä ja moottorin hyötysuhdetta. ”Yhden akun lisääminen akustoon on tehnyt tämän mahdolliseksi. Akkujen määrää on puolestaan voitu kasvattaa, koska akut ovat koko ajan keventyneet”, kertoo myyntipäällikkö Sirpa Tuomi Elcat-sähköautoista.

    (Lainaus sivulta http://vanha.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1999/3.syyskuu/ELCA3599.HTM)

    Elcat on siis tehty Subarun pikkupakun bensaversiosta modaamalla se sähköajoneuvoksi  ja poistamalla kaikki bensavehkeet. Löysin asiasta tällaisen viestin:

    Alkuperäisen Elcatin kanta-auto on Subaru E10, suomeen tuotu Domingo on E12. E10 on takavetoinen litran koneella, E12 nelivetoinen (kytkettävä) 1,2 litran koneella. Ensimmäinen Elcat-proto oli tehty E12-mallista ja oli siis neliveto. Auton rekisterinumero oli muistaakseni SJX-245. Muistaakseni E10:nkin etuakselistossa oli tila etuvetopyörästölle, joten toisella moottorilla toteutetun etuvedon voisi ehkä saada toteutettua. Tuosta uudemmasta mallista en tiedä.

    Vastaa

    Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

    WordPress.com-logo

    Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

    Twitter-kuva

    Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

    Facebook-kuva

    Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

    Google+ photo

    Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

    Muodostetaan yhteyttä palveluun %s